zakaj_ni_design_10_eur

Oblikovanje logotipa je v današnjem svetu popolnoma podcenjeno. Ljudje ne razumejo, kako pomemben je in kakšno vrednost ima dober logotip za njihovo poslovanje in ravno zato vam bom podal nekaj pomembnih dejstev, ki govorijo o tem, zakaj  oblikovanje logotipa ne stane 10 € in zakaj vaš logotip ni nekaj, kar bi jemali lahkotno.

V širšem smislu bom to predstavil s primerjavo med cenenim oblikovanjem logotipa in profesionalnim oblikovanjem logotipa. Izpostavil bom tudi razloge zakaj profesionalni logo oblikovalci ne računajo tako nizke vsote in zakaj bi morala podjetja investirati v profesionalno oblikovanje logotipa.   

KAJ JE LOGOTIP?

Da bi razumeli, kaj je poslanstvo logotipa, moramo najprej vedeti, kaj logotip je. Fizično gledano je to vsekakor grafična podoba različnih elementov (linije, barve, razmerja,...) Logotip je nesporno vidik komercialne blagovne znamke podjetja. Bistvo njegovih oblik, barv, črk in slik je izstopanje med logotipi podjetji na podobnem poslovnem področju. Design logotipa  je ustvarjen za takojšnje prepoznavanje, navdihujoče zaupanje, občudovanje in implicitno premoč.

Vedno se sprašujem, zakaj podjetja sploh nimajo logotipa ali zakaj se ukvarjajo s cenenim oblikovanjem logotipa, če je namen logotipa očiten, kot je navedeno zgoraj?

ŠPEK IN NAGRADNI NATEČAJI ZA OBLIKOVANJE LOGOTIPA

Preden se spustim v primerjavo med cenenim in profesionalnim oblikovanjem logotipa, bi vam rad predstavil, kaj je “špek”. Špek je skrajšana oblika za kakršnokoli ustvarjeno delo, ki bazira ne špekulacijah.
Npr.: “Ti oblikuj zame, jaz pa ti bom plačal, če mi bo všeč.! ” - To nikakor ni v redu.

Da malce bolj razčistimo pojem, si predstavljajte primer v drugi stroki, kjer špek ne obstaja:

Včeraj sem šel k zobozdravnici na pregled. Ko je zobozdravnica pregledala moje zobe, je predlagala nekaj posegov, ki bi preprečili nadaljnje poškodbe zob. Rekel sem ji, naj kar nadaljuje in če bo delo opravljeno zadovoljivo, bom več kot z veseljem plačal. Odgovorila je, da tega ona na žalost ne more narediti, ker zagotavlja storitev, kjer je cena določena v naprej. Rekel sem ji, da jo bom obvestil, ko preverim še pri ostalih lokalnih zobozdravnikih.

Takšen scenarij se dogaja v oblikovalski industriji vsak dan in je videti zelo neetičen, predvsem zato, ker na tak način uničuje smisel oblikovanja.
Oblikovalec naj ne vlaga časa in sredstev brez garancije plačila, ravno tako ne zobozdravnik ali katerikoli profesionalec.

Ne bi se rad več spuščal v to kot je bilo napisanega, obenem pa bi rad poudaril, da se za vsako ceno izogibajte oblikovalskim natečajem in špeku. Natečaji so slaba naložba za vaše poslovanje in pika.

Še  nekaj humorja v povezavi s škodo, ki jo povzročajo špekulacije:

 Zakaj ni design logotipa 10 EUR

 Zakaj ni design logotipa 10 EUR

 Zakaj ni design logotipa 10 EUR

10€ (CENEN LOGO DESIGN)

Zdaj, ko smo si ogledali škodo, ki jo povzročajo špekulacije, si poglejmo še kakšno kvaliteto logotipa lahko pričakujemo v vrednosti med
10 € in 200 €. Konkreten primer, ki vam ga bom predstavil, je natečaj za oblikovanje logotipa v vrednosti 35 € - razpisan je bil na Digital Point Forumu.

Izhodišča za oblikovanje logotipa so bila sledeča:

“Naredite logotip za spletno stran “Spela Piano”. Pomen tega je “Igrajte Piano”. To je stran, kjer lahko naši člani igrajo piano preko spleta.”

Spodaj lahko vidite odzive natečaja. Kaj mislite, kateri logotip je zmagal?

 Zakaj ni design logotipa 10 EUR

Postavite si ta vprašanja, ki se navezujejo na zgornje logotipe:

1. Koliko logotipov lahko opišete ali si jih zapomnite?
2. Ali so ti logotipi učinkoviti brez barv?
3. Ali so razširljivi?
4. Ali dosežejo takojšnjo razpoznavnost?
5. Ali posredujejo osebnost, značilnost in odnos podjetja?
6. Imajo združeno kvaliteto in zadovoljstvo?

Odgovore popolnoma prepuščam vaši presoji.

PROFESIONALEN LOGO DESIGN

Zakaj ni design logotipa 10 EUR

Sedaj primerjajte te profesionalne logotipe in si zastavite enaka vprašanja kot zgoraj.

Vidite razliko?

Zakaj so tako različni? Profesionalni oblikovalci logotipov imajo v bistvu celoten proces, ki zajema raziskavo, skiciranje, konceptualizacije, razmišljanje,... Zato ne računajo 10 €.

Celoten oblikovalski proces profesionalnega logo oblikovalca ponavadi vključuje:

1. Izhodišča designa: oblikovalec ali sestavi vprašanja za stranko ali pa naredi intervju z njo, da lahko sestavi izhodišča.

2. Raziskave: izvede se kratka raziskava, usmerjena v konkretno dejavnost, njeno zgodovino in konkurenco.

3. Reference: napravi se vpogled v več designov logotipov, ki so bili uspešni, trenutne oblike in trende, ki so povezani z izhodiščem designa.

4. Skiciranje in konceptualizacija: razvije se koncept designa za logotip na podlagi izhodišč in raziskav. Uporabi se kreativnost in 5 načel.

5. Razmišljanje: največkrat se naredi nekaj premorov v celotnem procesu, da lahko ideje dozorijo, s tem pa se obnovi entuziazem in odzivnost.

6. Predstavitev: potem se oblikovalec odloči, da bo predstavil stranki ožji izbor logotipov ali celotno kolekcijo.

7. Praznovanje: na koncu oblikovalec spije kozarec dobrega vina, poje čokolado, gre spat ali pa začne z naslednjim oblikovanjem. Lahko pa vse to skombinira.

Ali verjamete, da vse to stane 10€?

Da bi izboljšali uporabniško izkušnjo na naši spletni strani uporabljamo piškotke. Več o piškotkih si lahko preberete tukaj.

Strinjam se z uporabo piškotkov na spletni strani.