kako_izbrati_oblikovalca

KAKO IZBRATI PRAVEGA OBLIKOVALCA?

V takšnem izobilju možnosti se zna zgoditi, da boste težko našli pravega oblikovalca za vaše specifične potrebe. Spodaj je napisan nekakšen vodnik, ki vam bo pomagal, ko boste izbirali pravega oblikovalca, tako za logo, kot za grafično oblikovanje različnih tiskovin ali oblikovanje spletne strani.

Ne želim, da je ta članek nagib k samopromociji. Napisan je tudi za ostale oblikovalce, ki lahko vidijo idejo, kako komunicirati in ceniti svoje delo.

1. IZKUŠNJE

Prejšnji identifikacijski projekti vam bodo dali dobro sliko o tem na kakšnem nivoju je vaš oblikovalec in kaj lahko pričakujete. Kar pa še ne pomeni, da novi oblikovalec ne more oblikovati kvalitetnega designa. Zato je ta točka povezana predvsem z ostalimi točkami, omenjenimi spodaj, med katerimi je seveda  “močan portfolio” najboljši indikator.

2. POZITIVNI ODZIVI

Ima oblikovalec dobre odzive strank ali prijateljev? Ena od poti za pregled je spletna stran oblikovalcev ali poslana elektronska pošta, ki z odgovorom  (ali brez) izkazuje pojavnost in resnost oblikovalcev.

3. TEMELJIT OBLIKOVALSKI PROCES

Ali imajo izdelan proces za oblikovanje in ga upoštevajo ali izdelujejo logotipe kot “fast food”? Tipičen proces ne traja manj kot 48 ur, da se design konča, zato se izogibajte tekmovanjem za oblikovanje logotipa ali “tovarnam”, ki jih proizvajajo.
Razmislite, koliko časa bo vaš logotip v uporabi - bi radi, da je oblikovan (pustimo raziskave) v manj kot 48-ih urah? Oblikovanje logotipa ni “hrana za domov” in zato oblikovanje logotipa ne stane 10 €.

4. NAGRAJENA ALI OBJAVLJENA DELA

So oblikovalci dobili kakšno nagrado za njihovo delo? Je njihovo delo objavljeno v kakšni knjigi ali reviji? Kako so prepoznavni na trgu?

5. MOČAN PORTFOLIO

Kako verodostojen je njihov portfolio? Kakšna je maska pravega ali imaginarnega logotipa? Ko omenjam imaginaren logotip, mislim na logotipe, ki so narejeni za izmišljena podjetja, namesto za prava. Tudi to je ena od poti, kako zapolniti portfolio. Vprašanje je, ali je prava?

6. CENA

Cena storitev za takšno dejavnost je v večini primerov odraz tega, kaj boste dobili. Vendar kljub temu ne jemljite ceno kot edini indikator.
Kakšne naj bi bile cene za oblikovalske storitve? Po mojih izkušnjah je to eno najpogosteje zastavljenih vprašanj v naši stroki in tudi najtežjih za odgovorit.
Leta ukvarjanja z oblikovanjem so mi prinesla določene odgovore, na podlagi katerih lahko postavim cene. Verjamem, da nisem še čisto popolno izdelal cenitve, vendar sem bistveno boljše volje, ker vidim, da grem v pravo smer.

7. PRIPADNOST OBLIKOVANJU

Ali so oblikovalci povezani s kakršnokoli stanovsko organizacijo, aktivni na različnih področjih stroke, objavljajo članke,...? To je dober pokazatelj, kako so predani svojemu delu.

8. KVALITETNE STORITVE ZA STRANKE

Ali odgovarjajo na vaše e-pošte hitro? Kako komunicirajo in se predstavljajo? Oblikovalec mora nuditi kvalitetno storitev za stranke skozi celoten proces oblikovanja, ravno tako po končanem projektu, za nadaljnjo podporo.

9. POSLOVNI PROFESIONALIZEM

Pozornost na detajle, zanesljivost, močne komunikacijske sposobnosti in časovna razpoložljivost so vitalnega pomena in gredo z roko v roki s profesionalizmom.

10. USTREZNA VPRAŠANJA

Oblikovalec mora postaviti različna vprašanja, da bi spoznal vaše potrebe v povezavi z vašimi poslovnimi cilji. Vprašanja naj bi se nanašala na zgodovino podjetja, končne kupce, konkurenco, cilje podjetja,...

POVZETEK

To je 10 stvari, ki bi jih morali vzeti v račun, ko izbirate oblikovalca:

  1. IZKUŠNJE
  2. POZITIVNI ODZIV
  3. TEMELJIT OBLIKOVALSKI PROCES
  4. NAGRAJENA ALI OBJAVLJENA DELA
  5. MOČAN PORTFOLIO
  6. CENA
  7. PRIPADNOST OBLIKOVANJU
  8. KVALITETNE STORITVE ZA STRANKE
  9. POSLOVNI PROFESIONALIZEM
  10. USTREZNA VPRAŠANJA

Da bi izboljšali uporabniško izkušnjo na naši spletni strani uporabljamo piškotke. Več o piškotkih si lahko preberete tukaj.

Strinjam se z uporabo piškotkov na spletni strani.