1. ENOSTAVEN
Enostavno oblikovan logo dopušča takojšno prepoznavnost, vsestranskost in nepozabnost.
Dober logo vsebuje nekaj unikatnega, brez prekrivanja ostalih pomembnih parametrov.
Že v 70. letih prejšnjega stoletja so na fakultetah predstavljali K.I.S.S. načelo oblikovanja, kar pomeni: Keep It Simple, Stupid. V bodoče se je to prenašalo kot pomemben dejavnik pri oblikovanju in še danes je tako. Enostavni logotipi so pogosto zlahka prepoznavni in učinkoviti pri predstavljanju naročnikom. Refinirana in destilirana identiteta bo obrnila pozornost tudi vozniku s 100 km/h, med založenimi policami v trgovini in na prevoznih sredstvih, ki so namenjena oglaševanju, marketingu in promociji.
Zapomnite si: osnova enormno učinkovitega logotipa največjega proizvajalca obutve na svetu je zelo enostavna grafična kljukica (swoosh).
2. NEPOZABEN
Tesno slediti načelu enostavnosti, pomeni uspeti v nepozabnosti.Ustvariti takšen logo je ključ do uspeha.
Mogoče vas zanima nekaj primerov slabo oblikovanih logotipov.
3. BREZČASEN
Učinkovit logotip mora biti brezčasen - pomeni, da bo prestal test časa. Bo logo še vedno učinkovit čez 10, 20, 50 let?
Verjetno najboljši primer brezčasnega loga je Coca-Cola. Če ga primerjamo z logotipom Pepsi (spodaj), lahko vidite kako učinkovito ustvarjanje naredi brezčasen logotip. Ali opazite kako se Coca-Cola logo skoraj ne spremeni od leta 1885? To je brezčasen design.
4. VSESTRANSKI
Uporaben logotip mora biti kompatibilen z različnimi mediji in aplikacijami. Zaradi tega razloga mora biti zasnovan v vektorski obliki, da se lahko prilagodi katerikoli velikosti. Prav tako mora biti uporaben v vodoravnem in navpičnem formatu.
Vprašajte se: Ali je logotip še vedno učinkovit, če:
- je natisnjen v eni barvi?
- je natisnjen v velikosti poštne znamke?
- je printan v velikosti jumbo plakata?
- je tiskan obratno (npr.: bel logo na temnem ozadju)?
Drug način oblikovanja vsestranskega logotipa je izdelava v samo črno-beli barvi. To omogoča, da se skoncentrirate na koncept in obliko, raje kot da bi se ukvarjali s subjektivno naravo barv. Prav tako je dobro upoštevati stroške tiska - več kot je barv, dražji bo tisk.
Ne smemo pozabiti na pripravo za tisk, da ne bi kasneje prišlo do težav, zato bodite pozorni na CMYK, PANTONE in RGB barvne sisteme. Priporočljiv je PANTONE barvni sistem.
5. USTREZEN
Ko usmerjate logotip, morate biti pozorni na primernost za predviden namen. Na primer, če oblikujete logotip za trgovino z otroškimi igračami, je primerno, da izberete otročje črke in barvno shemo. To seveda ne bi bilo primerno za odvetniško pisarno.
Prav tako je pomembno, da ni nujno, da logotip izkazuje, kaj podjetje prodaja ali ponuja kot uslugo. Npr.: za avtomobilski logotipi ni potrebno, da kažejo avtomobile, za računalniške logotipe ni potrebno, da kažejo računalnike,... Harley Davidson logotip ni motor, ravno tako Nokia nima telefona v znaku. Logotip je izključno za identifikacijo.
Za nadaljnjo potrditev tega si spodaj oglejte 50 najboljših blagovnih znamk na svetu - 94% logotipov ne opisuje, s čim se podjetje ukvarja.